cruisin' around the island

När vi anlände till Athen, Grekland natten till onsdagen den 20 juni var vi jäkligt trötta. Vi hade varit vakna hela flygresan, skålat med champagne och fördrivit tiden hehe så det blev en sömnlös natt. När vi väl var framme i Piraeus passade vi på att fara och dricka kaffe och äta frukost till ett mysigt café i väntan på båten. Mina första intryck av Grekland var väl att grekerna kör som dårar och att grekiskt kaffe smakar blaj. Vi var framme på hotellet i Póros typ 10 på morgonen efter resande med buss, tåg, flyg och båt. Hade aldrig längtat så där mycket efter en dusch, I'll tell you that haha...

Vi tog det rätt lugnt hela onsdagen egentligen. Fräschade upp oss, hyrde vespan, köpte varsin grekisk halv liters öl (3€ för den, ni kan ju gissa vad jag drack resten av resan), åt min första äkta grekiska sallad och hängde vid stranden Love Bay. Blev verkligen helt taget av hur breathtakingly vackert allt var!! Vi drog sedan via hotellet för att min pojk var i ett starkt behov av en nap efter 32h vakande haha. På kvällen begav vi oss ut på stan, kollade solnedgången, drack varsin Mythos och käkade pizza. Livet mina vänner.

Tog inte så mycket bilder första dagen men det ändrade jag på andra dagen! Efter en frulle på balkongen bestämde vi oss för att dra på en road trip med vespan runt ön vilket tog kring 1h. Vi stannade vid ställen som vi tyckte att var extra fina och tog bilder. Bilder som dock är orättvisa, då det var så mycket finare irl. Jag bar en beach skirt från Asos och bikini från Bikbok under! Svettades trots det sönder på grund av värmen så fort vi stannade vespan. Anyway, rekommenderar att ni hyr vespan för att upptäcka öarna snabbare om ni far till Grekland!
Postat av: Rebecca Adnell

Ser underbart ut!

Svar: Det var det också minsann! :)
Linn Ida Elisabet Ekman

2018-07-05 @ 20:55:30
URL: http://rebeccaadnell.se/

READ BEFORE YOU COMMENT:

➽ Kränkande kommentarer och dylikt skit blockeras
➽ Jag fotograferar med min Canon 70d, Canon 550d, Canon G16 eller min iphone 8
➽ Jag gör varken bloglovin' eller länkbyten
➽ Du kan ta kontakt med mig på: ekmanlinns@gmail.com
➽ Mina instagramaccounts: @lllinns (mainaccount) @alaekman (min privata account) @ekmklader (min igbloppis)
➽ Annars är det helt fritt fram att kommentera och fråga vad ni vill, älskar att få kommentarer ju! Puss på er!